سندباد نامه

ساخت وبلاگ

طراحی لندینگ پیج هدف و معماری لینک‌ها

بعد از تحلیل کاری که رقبا انجام دادند، شما باید کاری متفاوت و بهتر برای صفحه‌ی هدفتان انجام دهید. همین‌جا بگویم که این لندینگ پیج ممکن است با آنچه از لندینگ پیج در نظر دارید متفاوت باشد. تعریف عمومی لندینگ پیج:

لندینگ پیج یا صفحه فرود، صفحه‌ای است که به صورت اختصاصی برای دریافت و تبدیل ترافیک از یک کمپین بازاریابی آنلاین طراحی شده است. این صفحه‌ها اولین برخورد مخاطب با سایت شما پس از کلیک کردن روی لینکی خاص یا بنرهای تبلیغاتی شما هستند.

اما لندینگ پیج در سئو می‌تواند متفاوت‌تر تعریف شود:

هدف از لندینگ پیج برای سئو، جذب ترافیک ارگانیک برای مجموعه خاصی از کلمات کلیدی است. محتوای این صفحه‌ی فرود ارتباط زیادی با قصد کاربر دارد. این صفحه می‌تواند مثل یک صفحه‌ی معمولی لندینگ پیج با داشتن کال تو اکشن اختصاصی طراحی شده باشد، یا این‌که صرفا برای جلب توجه کابر و انتقال او به محصولات یا خدمات مرتبط از طریق لینک‌های موجود در صفحه بشود. برای مثال صفحه دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، یک لندینگ پیج است.

یادم می‌آید در دوره‌ی Seo Training هاب اسپات هم به این نکته اشاره شد که سعی کنید تمام کارهایی که رقبا در کوئری مورد نظر شما انجام داده‌اند را انجام دهید. اگر از ویدئو یا پادکست استفاده کردند، متنی خاص نوشتند، سوالات متداول را در متن خود جا داده‌اند، شما هم سعی کنید همین کار را با سبک و سیاق خودتان انجام دهید. سعی کنید به نکاتی که هر یک از آن‌ها جا انداخته‌اند هم اشاره و یک راهنمای جامع و کامل برای کلمه یا عبارت کلیدی مدنظرتان ایجاد کنید.

در ادامه شما باید طبق استراتژی سئویی دسته‌بندی‌ها، صفحات PLP و PDP را براساس اهداف سئویی‌تان تنظیم و ایجاد کنید. اگر سایت‌تان تازه تأسیس نیست و دسته‌ها و صفحات آن قبلا ایجاد شده، باید به شکل بهینه‌ای آن‌ها بهبود دهید. 

سندباد نامه...
ما را در سایت سندباد نامه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سندباند sandbadnameh بازدید : 147 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 20:28

چرا بک لینک مهم است؟

بک لینک ها به محبوبیت سایت و اعتبار دامنه (دامین آتوریتی – Domain Authority) کمک می‌کنند. وقتی خزنده‌های موتورهای جستجو مثل گوگل به سایت‌ها سر می‌زنند، به جز بررسی محتوای صفحات به لینک‌های داخلی هم سر می‌زنند. هرچقدر بک لینک های سایتی بیشتر باشد، اعتبار دامنه بالاتر خواهد رفت و رتبه بهتری در گذر زمان نصیبتان خواهد شد. در نظر موتورهای جستجو، بک لینک ها مثل رای هستند که یک سایت به سایت دیگر می‌دهد. پس هرچقدر این تعداد رای‌ها بیشتر باشد، رتبه بهتری هم نصیب سایت خواهد شد. پس،

  • بک لینک ها می‌توانند رتبه ارگانیک سایت شما را بالا ببرند.
  • بک لینک ها به گوگل کمک می‌کنند تا صفحات را سریع‌تر ایندکس کند.
  • بک لینک ها، ترافیک ریفرال بیشتری را وارد سایت می‌کنند.
  • بک لینک ها با دادن اطلاعات اضافی و مفید به کاربران، به آن‌ها کمک می‌کنند که تجربه اینترنت گردی بهتری داشته باشند و به نیازشان را رفع کنند.

نکته‌ی مهمی که درباره بک لینک ها باید یادتان باشد این است که بک لینک ها در کنار باکیفیت بودنشان باید طبیعی یا واقعی باشند. خرید بک لینک از مزرعه بک لینک یا سایر روش‌های ناجوانمردانه برای بدست آوردن بک لینک در نظر گوگل، کار بسیار شیطانی است.
براساس چک لیست رتبه بندی سایت‌ها در گوگل برای سال 2022، گوگل اعلام کرده که بک لینک ها همچنان یکی از 3 عامل اصلی رتبه بندی هستند.

بک لینک و سئو

بک لینک جزئی جدانشدنی از سئو است. فرض را بر این می‌گیریم که بعضی از خوانندگان این مقاله، هنوز با سئو آشنایی کامل نداشته باشند. بنابراین توضیح مختصری راجع به سئو می‌دهیم و بعد از آن سراغ بک لینک خواهیم رفت.

می‌گویند روزانه حداقل 1 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می‌کنند: پیدا کردن جواب سوالات و راه حل مشکلات، دیدن موزیک ویدئو و فیلم‌ها برای سرگرم شدن، دورکاری و پیدا کردن شغل، خرید آنلاین مواد غذایی، سفارش غذا، گرفتن تاکسی اینترنتی و کلا هرچیزی که به ذهنتان می‌رسد با اینترنت قابل انجام است.

از آن طرف، گوگل می‌گوید که در هر ثانیه، 40 هزار واژه و عبارت جستجو می‌شود و این یعنی خدمت‌رسانی موتور جستجوی گوگل به 3.5 میلیارد نفر در طول شبانه‌روز که از آن گفته اول ما بیشتر است. همین الان سری به این سایت بزنید تا ببینید در لحظه چند نفر از گوگل برای پیدا کردن جواب سوالاتشان استفاده می‌کنند.

حالا فهمیدید چرا می‌گویند سر سئو جنگ است؟ همه می‌خواهند از این پتانسیل حضور مخاطب و جامعه هدف به نفع خودشان استفاده کنند. کسب و کارهای آنلاین می‌خواهند همیشه جلوی چشم کاربران اینترنتی باشند و کسب و کارشان رونق بیشتری بگیرد. با این حال، آن‌ها نمی‌دانند که چطور این حجم از ترافیک کاربران را به سایت خودشان بیاورند. داشتن سایت یک سمت قضیه است اما چگونگی کشاندن کاربران برای بازدید از آن، بخش مهم‌تری است. اینکه چطور هوشمندانه و براساس چه استراتژی بتوانید بازدیدکننده درست داشته باشید و از چه راه‌هایی آن‌ها را به سمت خودتان هدایت کنید، کار سخت‌تری است که با سئو امکان‌پذیر خواهد بود.

مثلا فرض کنید که برنامه بازگشایی رستوران فست فودی در جایی از شهر را دارید که ساکنانش تمایلی به غذاهای سوسیس و کالباسی یا فست فودی ندارند. فرهنگ غذایی مردم شهر، پذیرای چنین غذاهایی نیست و آنقدر محافظه‌کار هستند که به فکر امتحان کردن چنین مواد غذایی نمی‌روند. حالا به نظرتان، رستوران شما پتانسیل کشاندن مشتری دارد؟ بله. اما ارزش تلاش و صرف هزینه و زمان را چطور؟ آیا بازگشایی رستورانی در این منطقه از شهر کار عاقلانه‌ای است؟ معلوم است که نه.

اما دلیلش چیست؟ قرارگیری در جای نادرستی از شهر. وبسایت‌ها هم همینطور هستند. اینکه سایت داشته باشید، پول هنگفتی برای طراحی کاربری سایت بپردازید، کلی خدمات ارائه دهید و بهترین عکس‌ها را از محصولاتتان بگیرید اما ندانید که پرسونای مشتری چیست و چه جامعه هدفی دارید، تمام تلاش‌تان بی‌نتیجه خواهد بود. در اینجاست که سئو به شما کمک می‌کند. با داشتن استراتژی سئو می‌توانید سایتی داشته باشید که کاربران موردنظر شما را به سایت جذب می‌کند؛ آن‌هایی که هدف شما هستند و قرار است برای شما سودآوری داشته باشند.

پس سئو یعنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و با هدف کشاندن مشتری (کاربر اینترنتی) یا پرسونای موردنظر به سایت. از این طریق شما شانس زیادی برای بازگشت نرخ سرمایه و افزایش نرخ تبدیل خواهید داشت. اگر بخواهیم گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری را مثل سوپرمارکتی بزرگ در نظر بگیریم، سئوی خوب مثل این است که محتوا یا محصولات سایت شما در ویترین سوپرمارکت یا جلوی قفسه‌ها باشد: جایی که مشتری‌ها در بدو ورود به مغازه آن‌ها را می‌بینند، بدون اینکه به خودشان زحمت بدهند که جستجو کنند. اگر به روند خرید خودمان هم دقت کنیم، معمولا از جلوی قفسه‌ها، چیپس و پفک برمی‌داریم و کمتر به قسمت‌های عقب‌تر دست می‌زنیم. سئوی خوب هم درست مثل محصولات در جلوی قفسه است و سئوی ضعیف هم مثل قفسه‌های پایین‌تر یا محصولاتی که عقب‌تر در قفسه‌های سوپرمارکت قرار گرفتند. برای برداشتنشان باید به زحمت افتاد یا تلاش بیشتری کرد.

پس اگر می‌خواهید کاربران شما را در همان لحظه اول جستجو در گوگل پیدا کنند و به جواب سوالاتشان برسند و نیازهایشان را برطرف کنند، باید به سئوی سایتتان فکر کنید. سئو کمک می‌کند که رتبه بهتری در موتور جستجوی گوگل بگیرید.

اگر می‌خواهید راجع به سئو (Search Engine Optimization) بیشتر بدانید و از ساز و کار رتبه بندی سایت در گوگل مطلع شوید، حتما مطالب «چک لیست سئو» و «چک لیست فاکتورهای رتبه بندی سایت در گوگل» را بخوانید.

برای بهبود سئوی سایت، باید به سه مرحله سئو توجه کنیم: سئو تکنیکال (سئوی فنی)، سئو داخلی (سئوی onsite seo) و سئو خارجی (offsite seo). سئوی تکنیکال یعنی تنظیمات فنی سایت مثل اجازه به خزنده‌های موتور جستجو برای ایندکس کردن مطلب. سئوی onsite یا سئوی داخلی به بهبود متون، تصاویر و لینک‌های داخل سایت می‌پردازد و سئوی خارجی یا offsite seo هم شامل کارهایی است که خارج از سایت شما انجام می‌شود مثل استفاده از نظرات مشتریان، برندینگ، بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی و بک لینک. بنابراین بک لینک جزو سئوی خارجی است که یک سری مهارت و دانش نیاز دارد. در ادامه می‌خواهیم سیر تا پیاز بک لینک را بگوییم.

سندباد نامه...
ما را در سایت سندباد نامه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سندباند sandbadnameh بازدید : 101 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 12:42

اهمیت سئو چیست؟

برای آن‌که بخواهید اهمیت بهینه سازی سایت را متوجه شویم، باید از جنبه‌های مختلف نتایج سئو را بررسی کنیم. سئو به دو بخش سئو داخلی و سئوی خارجی تقسیم می شود. کاربران هنگامی که یک عبارت یا کلمه کلیدی را در موتور جستجو مانند گوگل سرچ می‌کنند، با لیستی از نتایج شامل سایت‌های برتر با محتوای مفید و آموزنده برای کاربر از نظر الگوریتم های گوگل، رو‌به‌رو می‌شوند. در این بین کاربران عموماً به 3 تا 5 سایت اول اعتماد می‌کنند. بازدید سایت‌های ابتدایی نتایج گوگل، تفاوت معناداری با بقیه سایت‌ها دارد. سئو رتبه سایت شما را از نظر الگوریتم‌ها و خزنده‌های گوگل بالا می‌برد. با این اتفاق، شما شانس بیشتری برای جذب کاربران اینترنتی خواهید داشت. به طور کلی، اهمیت سئو و بهینه سازی سایت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

سئو و بهینه سازی رتبه سایت را بهبود می‌بخشد

برای مشاهده رتبه گوگل سایت‌های سئو شده کار سختی در پیش ندارید چون آن‌ها به طور معمول در صفحات اول گوگل قرار دارند.

باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود

افزایش بازدید سایت یکی از ملموس‌ترین نتایج سئو است. با بالاتر آمدن رتبه سایت در گوگل، کاربران بیشتری وارد سایت شما خواهند شد. کاربران به طور معمول اولین نتایج جستجوی گوگل را باز می‌کنند.

سئو قطعاً یکی از کلیدی‌ترین شاخص‌های هک رشد است که باید از سمت تمامی کسب‌و‌کارها پیگیری شود. با بهبود رتبه بندی سایت در گوگل، ترافیک ارگانیک بیشتری خواهید داشت که رشد کسب‌و‌کار شما را سرعت خواهد بخشید.

ترافیک مرتبط اهمیت دارد؛ افزایش ترافیک سایت در صورتی که کاربران هدف جذب نشوند، بی فایده است

ترافیک مرتبط اهمیت دارد؛ افزایش ترافیک سایت در صورتی که کاربران هدف جذب نشوند، بی فایده است

باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود

سایت‌هایی که در اولین صفحات گوگل قرار دارند، اعتماد بیشتری را از کاربران به دست می‌آورند.

سندباد نامه...
ما را در سایت سندباد نامه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سندباند sandbadnameh بازدید : 135 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 12:35

کتاب «غرور و تعصب»

 

مایۀ تعجب است که با گذشت سه قرن از انتشار رمان «غرور و تعصب»، زنان همچنان با چالش‌های مشابهی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. مسائلی مانند ارثیه نابرابر دختران و پسران، خانواده‌های سطحی‌نگری که کمال دخترانشان و تصویر اغراق‌شدۀ اجتماع و فرهنگ از یک دختر کامل را فقط در ازدواج خلاصه می‌کنند. دختری که باید که علاوه‌بر چهره و اندام زیبا، هم‌زمان صاحب انواع هنر و تحصیلات و اخلاق باشد تا بتوان به او لقب باشخصیت داد. خرید رمان «غرور و تعصب» را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به خواندن رمان‌های کلاسیک علاقه‌مندند و دغدغه‌های مشابهی با جین آستین، نویسندۀ این رمان فوق‌العاده دارند. در این رمان سرگذشت پنج خواهر را می‌خوانید که در خانواده‌ای سنتی زندگی می‌کنند و هرکدام با شخصیت منحصربه‌فرد و انتخاب‌هایشان، سرنوشت این خانواده را رقم می‌زنند. آستین با شخصیت‌پردازیِ قوی و گنجاندن مفاهیم اخلاقی در پسِ داستانی عاشقانه، به‌خوبی توانسته از مسائل زمانۀ خود، که برای  قرن بیست‌ویکم نیز بوی آشنایی می‌دهند، انتقاد کند.

کتاب

کتاب «این منم»

 

یک ضرب‌المثل ژاپنی می‌گوید: «اگر هفت‌بار زمین خوردی، هشت‌بار برخیز». اما گاهی اوقات نیروی اراده برای بلند شدن کافی نیست. یا شاید چنان سخت زمین خورده‌ای که بدون کمک گرفتن نمی‌توانی بلند شوی. روثی لینزی کسی بود که فقط یک‌درصد احتمال داشت برخیزد و بتواند روی پاهایش راه برود. وقتی به اتفاقی که برای او افتاد می‌اندیشیم، خود را آخر خط می‌یابیم. او در ۱۷سالگی و در اوج جوانی با آمبولانس تصادف کرد و حالا وظیفۀ هریک از اعضای بدنش را دستگاهی الکترونیکی انجام می‌داد. درحالی‌که روثی فقط ۵درصد شانس زنده ماندن داشت، معجزه‌ای اتفاق افتاد اما این تازه شروع ماجرای مشقت‌بار او بود. با خرید آنلاین کتاب «این منم»، داستان واقعی و پرفرازونشیب روثی لینزی زیر را بخوانید. داستانی که خود روثی آن را سفری از درماندگی به التیام نامیده است. شاید خواندن این کتاب به کسانی که زمین خورده‌اند کمک کند تا بتوانند بار دیگر بلند شوند.

کتاب

کتاب «عادت می‌کنیم»

 

یکی از نمونه‌های خوب برای مطالعۀ دختران و زنان، خرید رمان ایرانی «عادت می‌کنیم» به نویسندگی زویا پیرزاد است. این کتاب را از زبان سه نسل می‌خوانید: زنی به نام آرزو، مادرش ماه‌منیر و دختر او به نام آیه. تعارضات جاری بین این سه نسل در قالب زندگی روزمره آنها و واگویه‌های درونی‌شان از جذابیت‌های این رمان است. پیرزاد با گرد هم آوردن زنان از اقشار مختلف اجتماع و در دل دیالوگ‌های خواندنی آنان سعی کرده تا تفاوت زن سنتی با زن مدرن و زاویه دید آن دو را آشکار سازد. حضور زنانی که اغلب شاغل‌اند و همسران کم‌تلاشی دارند، رنگ‌وبویی فمنیستی به رمان داده که باید آن را نه به چشم تعصب، بلکه به دیدۀ تحسین نگریست؛ چراکه گنجاندن تعداد زیادی از معضلات در قالب رمانی نه‌چندان طولانی و بازگو کردن آن‌ها از طریق چند شخصیت محدود، حکایت از چیره‌دستی نویسنده دارد. زویا پیرزاد نویسندۀ ارمنی‌تبار ایرانی است که تاکنون موفق به دریافت جوایز بسیاری شده است. او در اکثر رمان‌هایش به نقد وضعی زنان می‌پردازد و به بازگو کردن چالش‌هایی می‌پردازد که زنان برای در هم شکستن کلیشه‌های جنسیتی با آن‌ها روبه‌رو هستند و این درحالی است که می‌خواهند نقش زنانه، مادرانه و دخترانۀ خود را نیز به بهترین شکل انجام دهند و حفظ نمایند.

کتاب

سندباد نامه...
ما را در سایت سندباد نامه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سندباند sandbadnameh بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت: 15:48


در دنیای دیجیتال به محض محبوبیت برخی برنامه‌ ها، نسخه‌ های غیر رسمی از آن‌ ها تولید شده و مورد استفاد قرار می‌ گیرند. درکنار برنامه اصلی اینستاگرام، برنامه‌ غیر رسمی آن هم ساخته شده که با نام اینستا ایکس شناخته می ‌شود. اما شاید برایتان این سوال پیش آید که چرا نسخه غیر رسمی یک برنامه محبوب مورد نیاز است؟

اینستاگرام به عنوان یک برنامه محبوب سعی می‌ کند تا حالت شخصی بودن برنامه خود را حفظ کرده و محدودیت‌ هایی را برای کاربران آن داشته باشد و اجازه هرنوع دسترسی را به آن ها ندهد.
بنابراین برنامه‌ های غیر رسمی تولید می‌ شوند تا محدودیت‌ های برنامه‌ های رسمی را برطرف کنند و قابلیت‌ های بیشتری برای افراد ایجاد کنند. اینستا ایکس نیز دقیقا همین موضوعیت را پیدا کرده است.
اینستاگرام ایکس، نسخه مود شده اینستاگرام است که قابلیت های بیشتری نسبت به نسخه رسمی دارد. برای استفاده از اینستا ایکس، شما باید آن را به صورت جداگانه از برنامه های دانلود اپلیکیشن دانلود کرده و به جای نسخه اصلی، روی موبایل تان نصب کنید. شما حتی می توانید هر دو نسخه را روی موبایل تان داشته باشید.

اینستا ایکس چه کاربردی دارد؟
برخی از قابلیت ها و کاربردهای اینستاایکس که آن را بسیار محبوب کرده عبارتست از: کاهش مصرف اینترنت، دانلود مستقیم، حالت روح و…

هتر است کمی در مورد کاربردهایی که اینستا ایکس دارد بیشتر صحبت کنیم:

قابلیت آنفالویاب: اینستا ایکس دارای قابلیت آنفالو یاب است. یعنی شما می توانید ببینید چه کسانی و در چه تاریخی شما را آنفالو کرده اند.
قابلیت حالت روح: این قابلیت به شما این امکان را می دهد که بدون اینکه دیگران متوجه شوند، استوری ها را ببینید و پیام ها را بخوانید. یا به عبارتی، مثل یک روح نامرئی شوید.
قابلیت جلوگیری از پخش خودکار ویدیو: در این نسخه، شما می توانید پخش خودکار ویدیو هایی که در فید شما و یا اکسپلور ظاهر می شوند را متوقف کنید و اینگونه اینترنت کمتری هم مصرف می کنید.
قابلیت دانلود عکس، ویدیو و متن پست ها: با این قابلیت، شما دیگر نیاز به استفاده از اپلیکیشن های دانلودر نخواهید داشت.
قابلیت کپی کردن کپشن ها و کامنت کاربران: اگر از متنی در کپشن ها و یا کامنت ها خوش تان آمد، به راحتی آن را کپی کنید.
قابلیت بازنشر پست ها به همراه متن آن ها: به راحتی پست های مورد علاقه تان را بازنشر کنید تا مخاطبان تان هم آن را ببینند.
قابلیت بزرگنمایی عکس پروفایل: عکس پروفایل افراد را بزرگ و با کیفیت مشاهده کنید.
قابلیت تنظیم رمز ورود: اگر دوست ندارید که کسی جز خودتان وارد برنامه اینستاگرام گوشی شما شود، برای باز کردن برنامه، رمز عبور تعیین کنید.
قابلیت تنظیم قالب های رنگی برای پیام های دایرکت: دایرکت تان را با هر تم رنگی که دوست دارید، تزئین کنید.
قابلیت متوقف کردن نمایش خودکار استوری بعدی: اگر دوست ندارید استوری ها یکی پس از دیگری، بی وقفه برای شما نمایش داده شوند، به راحتی آن را متوقف کنید تا در مصرف اینترنت هم صرفه جویی شود.
و…

سندباد نامه...
ما را در سایت سندباد نامه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سندباند sandbadnameh بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 5 مرداد 1401 ساعت: 19:12

لوازم جانبی درب اتوماتیک در طی زمان و به دلیل استفاده دائمی دچار اصطکاک شده و کارایی خود را از دست می‌دهند. در نتیجه اطلاع داشتن نسبت به اینکه هر در برقی چه نوع لوازم جانبی لازم دارد و اطلاع از انواع مختلف این لوازم جانبی مانند کاورپشت درب اتوماتیک، به متقاضی کمک می‌کند تا بهتر تعمیر و بررسی در برقی را انجام دهد. معمولا در بررسی‌های معمولی فرد متقاضی می‌تواند شخصا این کار را انجام دهد. در غیر این صورت به حضور فرد متخصص و کمک او نیاز است که می‌توان توصیه‌های او را در نظر گرفت. در اینجا ما سعی کردیم مهم‌ترین لوازم جانبی که در سلامت درب‌های اتوماتیک تاثیر دارند را معرفی کنیم.

ریموت کنترل درب برقی
یکی از لوازم جانبی درب اتوماتیک ریموت است. این وسیله که اولین و مهم‌ترین وسیله جانبی این نوع درها محسوب می‌شود، نوعی قفل الکترونیکی است که با حذف نیاز به باز و بسته کردن دستی در، کار را بسیار آسان‌تر می‌کند و همین‌طور باعث می‌شود افراد غیر توانایی بازگشایی در اتوماتیک را نداشته باشند که در زمینه امنیت اهمیت بالایی دارد.

لوازم جانبی درب اتوماتیک
یکی از لوازم جانبی درب اتوماتیک ریموت است.

قفل‌های الکترومکانیکی
قفل های الکترومکانیکی یکی از جنبه‌های مثبت و درعین‌حال منفی در اتوماتیک است. این حقیقت که چنین قفل‌هایی توسط برق کنترل می‌شوند، امنیت را بیشتر می‌کند. به‌خصوص در زمانی که به هر علتی برق شهری یا محله موردنظر کاملا قطع شود، درب باز نخواهد شد که یعنی این مورد از لوازم جانبی درب اتوماتیک تضمین می‌کند که در غیاب صاحب ملک، در به‌وسیله افراد ناخواسته باز نشود اما در طرف دیگر همین مسئله، مالک در داخل حبس یا در بیرون نگه داشته خواهد شد که در زمان‌های اضطراری چندان جالب‌توجه نیست. در این زمان است که باتری های اضطراری اهمیت خود را نشان می دهند.
قفل های الکترومکانیکی یکی از جنبه‌های مثبت و درعین‌حال منفی در اتوماتیک است.

باتری اضطراری درب اتومات
باتری اضطراری به‌عنوان یکی از لوازم جانبی درب اتوماتیک شناخته می‌شود که اهمیت زیادی دارد و باید دائما بررسی شود. چرا که احتمالات زیادی برای قطع برق اصلی وجود دارد و بدون باتری اضطراری، حتی مالک قادر به ورود یا خروج از ملک نخواهد بود. پس برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند، این وظیفه دارنده درب اتوماتیک است که بتواند هر از چند گاهی سالم بودن باتری ها را بررسی کند. این کار را می‌توان با قطع عمدی منبع اصلی انجام داد که باعث استفاده از باتری‌ها شده و می‌تواند به شما سالم بودن یا مشکل داشتن باتری‌ها را نشان دهد.

چشم الکترونیکی درب
موارد زیادی از لوازم جانبی درب اتوماتیک وجود دارد که قابل حذف از پروسه استفاده از این در نیستند و باید حتما به این در افزوده شده و به طور دائم سالم بودنشان بررسی شود. یکی از این موارد چشم الکترونیکی است که به‌طورکلی اساس در اتوماتیک شیشه‌ای است. در اتوماتیک شیشه‌ای در مکان‌های زیادی استفاده می‌شوند و تمام آن‌ها از چشم الکترونیکی (انواع سنسورها) استفاده می‌کنند تا بتوانند حضور افراد را تشخیص داده و به این وسیله در را باز کنند. یعنی در صورت معیوب بودن چشم، در توانایی باز و بسته‌شدن اتوماتیک را از دست می‌دهد.

کلید خلاص کن درب اتوماتیک
استفاده زیاد از بعضی لوازم جانبی درب اتوماتیک به این در صدمه می‌زند. مثلا کلید خلاص کن فقط برای موارد اضطراری طراحی شده و به‌هیچ‌عنوان استفاده‌ی دائم از آن توصیه نمی‌شود. ولی نمی‌توان اهمیت وجودش را هم نادیده گرفت. چرا که وجود این کلید و تنظیم به‌موقع و صحیح آن به کاربر اجازه می‌دهد در زمان نیاز (مثل ازدست‌دادن منبع اصلی برق)، در را به‌راحتی باز و بسته کند و مطمئن شود که کسی در پشت در نخواهد ماند. البته این روش به طور جداگانه از باتری های اضطراری کار می‌کند و در واقع اگر هر دو منبع برق (اصلی و اضطراری)، در دسترس نباشند، این حالت طراحی شده تا مطمئن شود که درها توسط دست هم باز و بسته می‌شوند.

شستی نوری
وقتی از لوازم جانبی درب اتوماتیک حرف می‌زنیم، شستی ها یکی از موارد قابل‌توجه هستند. این لوازم جانبی به‌صورت کلیدوار و فرمان دهنده و به در هستند و باز و بسته کردن آن را تضمین می‌کنند. البته با ریموت تفاوت دارند و بیشتر با رنگ‌های متفاوت برای باز و بسته کردن مدار در کنار آن قرار می‌گیرند. شستی نوری در واقع نوعی است که نیازی به تماس مستقیم دست ندارد و فقط با نزدیک شدن دست، فعال می‌شود. این مورد در مکان‌هایی که به تمیزی حساسیت زیادی دارند (مثل بیمارستان)، کمک می‌کند.

شستی دستی
کاربرد شستی دستی مثل نوری است با این تفاوت که نیاز به تماس کامل و حتی فشار کمی دارد تا بتواند دستور اجرا یا توقف سیستم را اجرا کند.
شستی دستی از لوازم جانبی در اتوماتیک است که در آسانسورها هم کاربرد دارد.

سندباد نامه...
ما را در سایت سندباد نامه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سندباند sandbadnameh بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 4 مرداد 1401 ساعت: 20:00